Louis Widmer

Sorteer op:

Filosofie:

Louis Widmer is sinds de oprichting bekend voor één kwalitatieve eigenschap in het bijzonder – de durf om onafhankelijk te zijn. Management en werknemers hebben altijd de durf en het vertrouwen gehad om hun eigen weg te gaan. Dit familiebedrijf is er absoluut van overtuigd dat bedrijven die nuttige, kwalitatief hoogwaardige producten maken en een uitstekende klantenservice bieden, altijd meer succes op lange termijn hebben; zelfs in turbulente tijden van overnames en fusies. Daarom heeft Louis Widmer altijd op zijn onafhankelijkheid gestaan en heeft het bedrijf de kwaliteit van de producten altijd belangrijker gevonden dan winst op korte termijn.

Een onafgebroken succesverhaal

De geschiedenis van een bedrijf en het succes op lange termijn bepalen of de bedrijfsfilosofie goed zit of niet. Aanhoudend succes is enkel mogelijk als alles goed gecoördineerd en uitgedragen wordt, met eerlijke intenties. De best mogelijke kwaliteit, een maximale efficiëntie en een optimale huidtolerantie, het originele motto van Louis Widmer, heeft de tands des tijds meer dan doorstaan. Sinds de oprichting in 1960 heeft Louis Widmer nog nooit producten op grote schaal moeten terugroepen en zijn er nog nooit ernstige bijwerkingen gerapporteerd.

Geen experimenten op dieren
Louis Widmer heeft nooit experimenten op dieren uitgevoerd.

De filosofie leeft voort

Tradities lijken vandaag de dag soms achterhaald. Maar Louis Widmer staat erop traditioneel te zijn en het essentiële te behouden. Tegelijkertijd worden de ultramoderne middelen consequent ingezet om nieuwe producten te maken en de bestaande te verbeteren. De geschiedenis leert ons dat de filosofie van Louis Widmer niets van zijn relevantie heeft verloren. Reden te meer om deze familietraditie voort te zetten!

Onderzoek:

Al meer dan 50 jaar lang: Kwaliteit, Doeltreffendheijd en optimale huidtolerantie

In 1960 is Louis Widmer & Co begonnen met de verkoop van de eerste dermocosmetische producten en dermatologische geneesmiddelen, die Louis-Edouard en Louis-Max Widmer in samenwerking met dermatologen ontwikkeld hadden. Deze samenwerking is een eerste innovatie van de familie Widmer. Zij waren één van de eersten in Zwitserland die samen met dermatologen huidverzorgingsproducten ontwikkelden en klinisch testten. Ook daarna volgden andere pionierswerken en productinnovaties elkaar regelmatig op.

Louis Widmer werkt ook vandaag nog altijd nauw samen met dermatologen en ziekenhuizen. Zo zijn we bij de ontwikkeling en fabricatie voortdurend op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Daardoor kunnen we garanderen dat alle producten voldoen aan de hoogste normen van kwaliteit, doeltreffendheid en huidtolerantie. 

Om een optimale huidtolerantie te garanderen, zijn de meeste producten te verkrijgen in een licht geparfumeerde uitvoering én 100% zonder parfum. Voor de niet-geparfumeerde producten is er geen sprake van een geurcorrectie. De aangename geur van deze producten (zonder geurcorrectie) kan verklaard worden, doordat we altijd de meest zuivere grondstoffen gebruiken en ultramoderne productietechnieken hanteren.

 

Geschiedenis Louis Widmer:

In 1960 hadden Louis-Edouard Widmer en zijn zoon Louis-Max Widmer door hun carrière al een uitgebreide kennis en ervaring in de internationale cosmeticamarkt verworven. Ze waren bijzonder succesvol, maar toch ontbrak er iets … Ze begonnen door de jaren heen hun eigen visie te ontwikkelen. Ze kwamen er al snel achter dat ze hun eigen bedrijf moesten oprichten om die visie ook te kunnen verwezenlijken. In 1960 zetten ze hun ideeën om in daden en richtten ze Louis Widmer & Co in Utikon nabij Zurich op. Het begin van Louis Widmer NV was een feit.
In eerste instantie, wilden ze een productlijn uitwerken die gebaseerd is op de recentste wetenschappelijke ontwikkelingen in de dermatologie en die met het verouderingsproces van de huid rekening houdt. Vader en zoon wilden onder de naam “Louis Widmer” doeltreffende producten op de markt brengen, die stuk voor stuk bijzonder goed door de huid verdragen worden.

In dienst van de huid

Ze waren er zich van bewust dat het niet makkelijk zou zijn om voortdurend de recentste ontwikkelingen omtrent huid, huidverzorging, voeding, bescherming en herstel in producten toe te passen. Maar ze hadden zich voorgenomen om alles in het werk te stellen om hun visie te verwezenlijken. Dit was mogelijk door hun leven aan de huid te wijden. Maar waarom aan de huid? Bij Louis Widmer was iedereen gefascineerd door de complexiteit van het grootste menselijke orgaan en de talrijke essentiële functies ervan. De huid beschermt het lichaam namelijk tegen zowel mechanische, chemische en thermische effecten als tegen vele ziekteverwekkende bestanddelen. De huid regelt de lichaamstemperatuur en is ook belangrijk om de vochtbalans in stand te houden. De huid is ook een gevoelsorgaan waarmee we zowel pijn, druk en temperatuur als lieve en tedere aanrakingen waarnemen. Ook wanneer we blozen, bleek worden of wanneer onze haren rechtop gaan staan, speelt de huid een communicatieve functie. Bovendien is de huid ook op esthetisch vlak essentieel.

Ook hier zijn we trots op

2003 Louis-Max Widmer krijgt de titel “Ondernemer van het Jaar” (Ernst & Young)
2010 Trofee van de beste werkgever (CASH-TV, SME Switzerland, GfK). Louis Widmer NV werd tweede van 88 deelnemende bedrijven.
((Annabelle))

U maakt gebruik van een verouderde versie van
Internet Explorer, klik hier om deze te updaten.
x